söndag 13 november 2011

Farsdagsbabbel

Moa är en förståndig dotter.
Hon vet att hennes pappa vill sova länge och bara ligga och njuta när det är söndag, farsdag eller inte. Så hon väntade med att uppvakta honom tills hon hörde att han var uppe. Jättefina handskar fick han, och ett alldeles underbart kort som hon hade gjort själv.
Mikael och jag köper inte mors- och farsdagspresenter åt varandra så av mig får han bara lite extragod mat idag.

Edgar har pappavecka nu, så han får ju fira sin far han också. :)

Och så ska vi förstås iväg för att uppvakta min pappa senare. Eller jag ska åtminstone dit. Mikael och Moa kommer bara in en snabb sväng för de ska till antikvariatet och tömma några bokhyllor. Vi ska så småningom göra lite omändringar där och vissa saker passar bäst att göra när butiken är stängd. Jag ska väl också fara och hjälpa till sen om det behövs.

Att sånt.
Nu ska jag fixa purjolökslåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar