fredag 11 augusti 2023

En riktig tröttdag


Jisses vad trött jag varit idag!!

Sov urdåligt förra natten för min APAP- mask fick plötsligt för sig att läcka, hur jag än hade den. Det har funkat jättebra med den en längre tid nu, men förra natten var det struligt hela tiden. Somnade, vaknade, somnade , vaknade och suckade och svor. Så lite efter fem gav jag upp och tog bort fanskapet. Sen sov jag ett tag till utan mask, men det är ju inte så bra för då får jag för lite syre.

Nå, det har inte gjort så mycket att jag varit trött, jag får ju vila hur mycket jag vill egentligen. Men lite retar det mig nog, jag har ju så mycket roligheter jag skulle vilja göra. Har inte målat alls idag, och inte har jag orkat sticka mycket heller.

Nå, det är ny dag i morgon, så om jag bara sover bättre i natt, vet man aldrig vad jag gör för underverk i morgon.

Jag har köpt ljus, för nu börjar kvällarna mörkna och då brukar det gå åt mycket stearinljus här hos oss. Och tro det eller ej, de håller också huset lite varmare och torrare nu när det är fuktigt, så man behöver inte ha på värmen för det.  

Den är här nu, den tiden på sommaren då jag gör såna saker som att bränna ljus, sticka halsdukar, söka fram sockor, längta efter att börja använda läderjacka igen och då känns hösten nästan välkommen. För jag har börjat gilla hösten, på riktigt. Fast bara fram till november, den månade har jag ännu lite svårt med. Det är mörkret förstås. Men det är bättre nu när jag får vara hemma. Då hinner jag ändå uppleva lite dagsljus. Förr jobbade jag ju alla ljusa timmar på dygnet, och det avskydde jag verkligen. Den här hösten är ju också ovanligt efterlängtad eftersom min sjukpension börjar i oktober. 

Det här blev ett bla-bla-bla-inlägg. Har inget av vikt att säga, men jag har bestämt att jag ska försöka skriva ett blogginlägg om dan, nu när jag börjat igen. Så det känns lite ovant ännu. Men det tar sig nog, det brukar det göra.

Bilden har inget alls med texten att göra, men det är alltid roligare att ha med en bild 😉




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar