lördag 19 augusti 2023

Skön lördag.

Lördagen har börjat bra. Jag vaknade tidigt, läste ÖT och bläddrade Facebook lite och sen somnade jag om. Vaknade av att Mikael och Zappa var på väg ut på morgonpromenad. Zappas första promenad är oftast en kort en, så jag kokade morgongröt medan de var borta. Nu har Mikael farit iväg på sitt loppisjobb (ett frivilligjobb han har för att hålla sig sysselsatt) och Zappa ligger ute på trappan och väntar. Idag blir det mycket väntande för honom, för han ska vänta både på Edgar och på husse. 

Edgar ska sova över här idag, och det ska bli så mysigt att ha honom här. Han stannar sällan mer än en natt, men det är ok för oss alla.  Han vill hem till sitt eget hem sen, och jag som har haft lite svårt att vara social de senaste åren, tycker också att det är ok med en natt. För hur mycket jag än älskar honom och vill ha honom här, så har han nu bott hemifrån så länge så att det är lite som att ha "främmande" när han kommer. Inte riktigt förstås, men ändå. Men jag ser alltid fram emot att han kommer hit, och han vill alltid komma hit, och med tiden har vi lärt oss vad som funkar bäst för oss alla. Det är ju så också, att han får lite tråkigt här hos oss om han stannar för länge, Han är 23 år, och vi är över 60 båda två, vi har inte riktigt samma intressen, och vi orkar inte riktigt med vissa saker som han vill göra. Tänker tillbaka på när jag själv var 23, inte hade jag heller mycket gemensamt med mina föräldrar just då. Sen blev det givetvis annorlunda. 

Men idag ska vi njuta och ha mysigt, Han ska få "murusås" som han ville ha, och så blir det säkert nåt gott i kväll också. Troligen tar vi en kvällspromenad, hela familjen, i Gamla Hamn och så ska vi givetvis utse kvällens UNO-mästare.

Zappa kommer också att vara överlycklig. Edgar är en av hans favoritpersoner. Det är ren kärlek liksom.

Massor med fjärilar på vår gård idag, förresten, så jag passade på att ta ett par bilder. Skön lördag och vackra fjärilar passar bra ihop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar