onsdag 16 augusti 2023

Såååå tråkigt!!

Vaknade i morse med jätteont i ena axeln och nacken. Resultat av för mycket stickande och målande igår. Så jag smorde in axeln med cooling balsam, tog en värktablett och så misstänker jag att jag fick lite healing på distans av en god vän. Nu känns det lite bättre och jag har målat lite, Men bara lite. Några minuter åt gången. Sticka har jag inte vågat idag, men det gör inget, för det är långe än innan det blir så kallt att jag behöver halsduken jag håller på med.

Men det har varit en tråkdag, det har det. Åtminstone först, när jag märkte att det inte blir mycket skapande idag. Men sen börjar ju hjärnan jobba ändå, och man finner sig rotande bland sina halsband, eller märker att man står och diskar, fast man avskyr det, eller så läser man lite, eller löser korsord eller nåt. Och sen, när dagen börjar vara slut, märker man att man inte hade så tråkigt i alla fall.
Det är inte hur man har det, det är hur man tar det.

Och vi vet ju alla att det är hälsosamt att ha tråkigt ibland. Jag menar, det har ju Alfons Åbergs farmor lärt oss i generationer redan. Har man inte tråkigt emellanåt så vet man inte när man har roligt sen.

Så nu ska jag ha tråkigt några timmar till innan jag går och lägger mig. 

Vem vet vad det kan komma för roligheter ur den tråkigheten 😃




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar