torsdag 17 augusti 2023

Yes!! Målardag!


Idag har jag kunnat måla igen. Jag är nästan bra i axeln. Lite känns det av, men med lagom pauser emellanåt funkar det. Så jag slutförde en tavla och började på en annan. Har också varit till stan med en tavla som sen for vidare åt en kompis i Sverige. Jag gillar att veta att jag har tavlor lite här och där i världen. I Australien finns det många hos mina vänner där, i USA finns åtminstone en och så torde det finnas en i Tyskland också, och en i Danmark. Och så några i Sverige. Jag gillar att tänka på att de far iväg och att man aldrig vet vart de sen hamnar. Man sätter spår liksom. 

Vad annat har det hänt idag? Inte mycket faktiskt. Vi tog en kort promenad med Zappa i Gamla Hamn på förmiddan när vi ändå var i stan, men annars har vi varit hemma. Ja Zappa och jag har varit hemma, kära maken jobbade nån timme på loppis på eftermiddan. Jag försökte gå ut på gården och underhålla Zappa lite under tiden. Sparka lite boll med honom, men han hängde nog på mest av artighet, för efter en stund gick han och satte sig vid porten igen, Han skulle vänta på husse. Och när han väntar på husse, gör han just det. Han äter inte då, och han leker helst inte. Han väntar. Slumrar eventuellt till ibland.      Han är husses hund, så är det bara. När husse är hemma duger nog jag också, men är husse borta, då väntar han.

Så är det då fredag igen i morgon. Tiden går fort nu. På lördan kommer Edgar hit och sover över, och då blir det mys för hela slanten, misstänker jag. Och UNO-match förstås.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar