torsdag 31 augusti 2023

Konstiglilli

På Instagram heter jag Konstiglilli, för där delar jag nästan bara bilder av mina tavlor, mitt pyssel, annat kreativt jag gör, och så en del naturfoton. Ytterst sällan nåt av familjen. Nån gång kan det väl hända, men det mesta handlar om min HappyArt/Gladkonst. Jag vill hålla Facebook och Instagram i sär, för jag tycker att det är lite onödigt att dela exakt samma saker på två ställen. På Insta "umgås" jag med en hel del andra sorts människor än på Facebook, även om en del också är samma.

Nåja, men jag skulle skriva om att leva för att skapa. Det är inte riktigt samma sak som att skapa för att leva. Jag lever ju inte på det jag skapar, och det är heller inte meningen med det. Meningen med mitt skapande är glädje, om jag då målar tavlor, målar små möbler eller, som jag gjort de senaste dagarna, lagar halsband av gamla återvunna halsband och papperspärlor jag gjort. Det ger mig en så enorm glädje att hålla på med sånt! Utan skaparglädjen vet jag faktiskt inte hur jag skulle ha tagit mig igenom de här åren sen jag blev sjuk. Det har varit en stor sorg, och ett irritationsmoment för mig att inte kunna göra saker som jag velat, men skapandet har jag kunnat göra, och man kan t.o.m säga att sjukdomen har gett mig en ny kick i skapandet. Ibland blir jag lite manisk när jag håller på med nåt kreativt, jag har liksom svårt att sluta när det är så roligt, men det gör inget, det känns riktigt okej ändå.

Om jag skulle skapa för att leva hade jag nog varit hemlös och dött av svält många gånger om redan, för även om jag ibland får sålt nåt av det jag gör, är det ju bara småpengar. Och eftersom jag lever för att skapa får det vara så, jag blir glad av det jag gör, och de gånger nån vill köpa nåt blir de glada över att det är så billigt. Och jag får köpa lite mera material att bli ännu gladare av. 😊

På bilden nedan ser ni vad jag sysslat med de senaste dagarna. Och jag har haft jätteroligt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar