lördag 12 augusti 2023

Lat? Jag?

Lat är ett ord som kan betyda olika för olika personer. Många tycker säkert att jag är lat. Och om man tänker på hur ofta man städar eller diskar och sånt så stämmer det säkert. För jag anser inte att sånt är så viktigt. Ostädat hus stör mig inte. Visst städar jag, ibland, men bara när det blir så råddigt och smutsigt att jag måste. Eller, det är ju inte bara jag som städar, Mikael gör det också när han känner att det behövs.

Just nu är här jätteskräpigt. Zappa springer ut och in som han vill eftersom vi har dörren vidöppen för honom nu när temperaturen är sådan att det är möjligt. Vi har m.a.o ett sånt där  indoor-outdoor-koncept som är så modernt numera. Fast vi gör det på vårt sätt. Just nu har vi nästan mera av utsidan på insidan, tills vi tar fram dammsugaren nästa gång.

Så, ja, om man tänker på sånt är jag lat.

Men jag har aldrig varit lat när jag jobbat. Är man på jobb så gör man det man ska liksom, och ibland lite mer än så. Och ge mig canvas, färg och penslar så kan jag jobba oavbrutet i timmar. Vissa tycker säkert att det inte är lika viktigt som att vara en flitig husmor, men för mig är det det. T.o.m viktigare. Mycket viktigare faktiskt.
Tack och lov verkar min älskade make tycka likadant.

Och Zappa tycker att det är jättemysigt med skräp och halvtuggade hundben i huset 😄


                                           





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar