lördag 7 februari 2015

En dröm blev sann idag.

När jag fick barn kunde jag knappt vänta på att han skulle bli så gammal så att vi kunde rita och måla tillsammans. Jag köpte kritor och tusch och papper för att vara förberedd sen när tiden var mogen.

Men han ville inte.

Jag fick bara ta skeden i vacker hand och acceptera att Edgar inte gillade samma saker som jag själv hade tyckt om som barn.
Jag har försökt på nytt nu och då under åren, men han har inte riktigt nappat på det.
Han kunde nog säga ja när jag frågade om vi skulle rita eller måla men sen tröttnade han efter två minuter.

Nu har jag hållit på och målat sen i oktober.
Jag har målat massor.
Ibland en tavla om dan.

Och idag ville Edgar också måla!!

Jag tog fram det tunga artilleriet.
Ordentliga grejor och inget tjafs.
Han fick en egen duk att måla på och min palett och mina färger.
Och han orkade!
Han tyckte t.o.m att det var roligt!
Tavlan blev klar och han sa att han ska måla mera i kväll.

"Kärlek i himlen" heter den.
Edgars första riktiga tavla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar