torsdag 26 februari 2015

På stan

Edgar och jag har varit på stan idag.
Det är riktigt roligt att ta en stadstur med honom numera.
Vi var till Sesam och åt först, och sen bestämde vi oss för att det var godisdag så vi gick och köpte oss varsin godispåse. Godisköpande fixar Edgar galant numera. Han plockar lösgodisarna själv, han väger dem själv, och det bästa av allt, han tar inte för mycket. Man behöver inte stå och bromsa honom, han plockar sina favoriter i påsen men sen är det bra.
Efter godishandlandet for vi till Mystic Magasinet. Jag skulle ha ingefäratabletter och så hade jag kollat in en orange väska som jag ville ha. Edgar hittade en grön T-shirt med Buddha på som han blev väldigt förtjust i, så han fick den. Han vet nog inte vem Buddha är, men jag var nöjd över hans val. Det var en T-shirt jag själv skulle kunna ha.
Klädshoppande går bra det också numera. Edgar går själv in i provhytten och provar, kommer ut och visar mig hur det ser ut och sen går vi och betalar.

Det är inte många år sen jag bävade för att ta honom med till butiken.
Han sprang omkring så jag fick jaga honom mellan hyllorna, eller så fick jag hålla i honom nästan med våld. Han plockade allt möjligt i köpkorgen och det var allmänt katastrofalt mest hela tiden.

Men numera har vi kul när vi är ute och shoppar.
Fast det kan ju bli dyrt förstås.



Dagens foto föreställer Edgar som liten.
Glad och gullig redan då, med busglimten i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar