fredag 27 februari 2015

My day, my way

Vaknade rätt tidigt i morse.
Edgars pappa skulle hämta oss före tio för vi skulle med Edgar på årskontroll till barnpolikliniken.
Allt gick bra där. Edgar växer så det knakar fortfarande och de var nöjda med honom så där annars också.

När vi var klara där for jag till mamma och vi gick för att äta lunch i matsalen vid Hötorgscentret där hon bor. Det är helt ok att äta där nångång. Rätt bra mat till rimligt pris. Fast inte så mycket att välja på om man vill äta vegetariskt förstås.
Sen for jag till Mystic Magasinet för att hämta mina tavlor som hängt där hela februari.
Satt en stund där och pratade med paret som äger butiken ,och vi hade som vanligt riktigt trevligt.
Det är såå synd att de lämnar Jakobstad och flyttar butiken till Vasa!
Mikael kom och hämtade mig och tavlorna, och så for vi med en del av dem till Hötorgscentert.
Där ska jag ställa ut nu nästan hela våren.
Jag trodde att det var frågan om ett par veckor eller en månad men de sa att de vill ha mina tavlor där hela våren om det är ok för mig. Och det är det ju! Jag kommer att byta tavlor ibland så det blir lite omväxling.
Åldringarna som bor där var jätteintresserade när jag kom in med tavlorna och flera av dem stanande och tittade och frågade om mitt målande.
Glada miner överallt, så det bevisar att jag är på rätt väg med mina tavlor.
Min mening med dem är ju att glädja, och så blev det idag.

När jag kom hem tvättade jag lite lakan och sånt och sen satte jag mig ner för att kolla skid-VM på TV.Och somnade i fåtöljen.
Somnar man så behöver man det, tror jag, så det var helt ok.
Och de skidade lika bra (eller dåligt) utan mig.

Nu har jag målat lite, och snart kommer Mikael hem från jobbet.
Då blir det kaffe och sen ska vi ha en riktigt skön tumiskväll.

Det här har varit en dag i min smak.
Så här vill jag leva.


Dagens bild är från Hötorgscentret, så den har mycket med texten att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar