onsdag 25 februari 2015

Onsdagsfunderingar

Sitter och tittar på gamla bilder.
Bilder av mig, och mina kära.

Kom fram till att jag har förändrats genom åren.
Förstås, konstigt skulle det ju vara annars.
Men sen kom jag på en annan sak.
Utsidan har gått igenom en hel del förändringar, men insidan har hållits rätt så likadan genom åren
Klart att livet lär, det ska det ju göra.
Jag har gjort mina tabbar och misstag och jag har strulat till det ibland.
Men det grundinställning jag har till livet finns där i botten ändå.

Det känns skönt att det är så.
Skönt att fortsätta vara glad.
Att fortsätta vara snäll (jag lär ha varit ett snällt barn)
Härligt att ha hittat tillbaka till kreativiteten.
Härligt att älska livet.


Dagens foto har mycket med texten att göra.
Edgar och jag sommaren 2006.
Edgar som lärt mig så mycket.
Lärt mig vad som är viktigt här i livet.
Det är inte hur man ser ut, vad man äger, eller hur "viktiga" vänner man har.

Det viktigaste i livet är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar