fredag 13 februari 2015

En spark i baken på lat bloggare.

Det här med att vara veckans blogg var riktigt bra!
Jag har ju varit en otroligt lat bloggare den senaste tiden men det här gav en liten kick.

När jag skrev blogg förra gången på bloggen.fi så var jag jätteaktiv.
Jag kunde skriva flera blogginlägg om dan ibland.
De var inte alltid så långa, och inte alltid så intressanta säkert, men dock.
Jag var igång.

På den tiden bodde jag ensam med Edgar och hade många långa ensamma kvällar.
När han somnat var det ju bara datorn och jag.
Så det är klart att jag skrev.
Det blev ett sätt att hålla kontakt med omvärlden (fanns ingen facebook då).
Jag kunde få timmar att gå när jag skrev inlägg, svarade på kommentarer och läste och kommenterade andras bloggar.
Bloggen.fi var ganska speciell faktiskt.
Där fanns en samhörighet bland bloggarna och vi hade riktigt roligt ibland.
Folk fick nya vänner genom bloggen, och flera av dem har jag som vän på fb nu också.
Vet åtminstone tre par som hittade varandra via bloggen.fi (de är gifta med varandra idag).
Men då var bloggandet ganska nytt,

Numera bloggar ju alla.

Sätter som vanligt in en bild som inte har någonting att göra med texten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar