måndag 16 februari 2015

Måndagsbabbel

Dagen har varit helt ok än så länge.
Mår lite halvkrassligt för jag har tydligen nån förkylning som inte vet om den ska bryta ut eller dra sig tillbaka. Så jag går lite på halvfart just nu.

Har målarabstinens för jag har haft värk i nacken och axlarna och vågar inte greppa penseln innan det börjar kännas bättre. Tur att Mikael är en hejare på att massera bort min spänningshuvudvärk!

Igår fick man verkligen se de sämsta sidorna av facebook och jag blev både förvånad, arg och besviken över hur vissa fullvuxna människor kan bete sig.
Skvaller, rasism och allmän oförskämdhet är inget man vill hitta på sina facebookvänners sidor.
Jag tar helt kallt bort sådana vänner, eftersom det inte går att börja tjafsa med dem.
En människa som anser att lycka är skenhelighet, att snällhet är vekhet och att glädje inte får visas kan man inte argumentera med.

Nå, jag fortsätter leva enligt mina principer så får andra göra som de vill.
Men sådana "vänner" väljer jag bort.

Och så fortsätter jag att vara glad och lycklig.

Dagens bild har faktiskt med texten att göra, för den visar precis hur glada och lyckliga vi är här hos oss för det mesta (välja glädje, ni vet).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar