fredag 13 februari 2015

Tröttdag

Jag har en riktig tröttdag idag.
Måste vara nån förkylning som inte riktigt blir av men som ändå ligger där nånstans och pyr.
Så jag har tupplurat.
Varit frusen och ruggig.
Känner för att tupplura lite till.
Eller åtminstone ta mitt täcke och kura ihop mig i TV-fåtöljen och söka reda på någon riktigt brainfree serie eller film och bara slötitta, och slumra lite emellanåt.
Och vet ni vad?
Jag kan göra det om jag vill!
Det är ju min lediga dag idag!
Jag jobbar bara fyra dagar i veckan just nu, och det är sååå skönt!
Så borde alla som vill få jobba.

Och det är bra att vila upp sig idag för i morgon ska jag ha ett litet målarjippo på Mystic Magasinet i Jakobstad. Jag har ju mina tavlor utställda där den här månaden och i morgon ska jag packa en av mina gamla kappsäckar med färg och penslar och så ska jag sätta mig i caféet där och måla en tavla.

Och prata med folk om de vill.

Det kommer att bli riktigt roligt.
Och kommer det ingen så har jag ju in alla fall fått sitta och måla en dag i en supertrevlig miljö.

Nä, nu hämtar jag det där täcket tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar