måndag 9 februari 2015

Måndagsbabbel

En helt vanlig måndag börjar gå mot sitt slut.
Har jobbat som vanligt och sen har jag haft en ingentingkväll.
En trött ingentingkväll.
Som tur var kom Moa och hennes pojkvän hit och piggade upp oss lite.
Vi spelade Uno, till Edgars stora förtjusning och sen satt vi bara och pratade och hade det trevligt.

Nu har de åkt iväg, Edgar sover, Mikael är ute på promenad och jag ska sätta mig och läsa en stund.
Det blir inget målande idag, jag är för slö.

Men det är ganska skönt att bara låta sig vara slö ibland.
Bara kura ihop sig i fåtöljen under en filt och slappa.
Jag tycker faktiskt att folk borde slappa lite mera.
Låta huvudet och kroppen vila ibland.

Världen har lite för bråttom, och det är inte bra att stressa sig genom livet.
Man har ju troligen bara ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar