tisdag 10 februari 2015

Surkärringens gnällblogg

Jag vet att jag låter som en surkärring nu, men det är inte klokt vad mycket skitprogram det kommer på TV numera! Inte konstigt att tittandet minskar hela tiden här hos oss.
Inte för att det är nåt fel i det, man behöver ju inte se så mycket på TV, men de gånger man inte ids göra nåt annat blir man såååå jäkla irriterad över vad det sänds för program.

Det finns liksom inga riktiga TV-program längre.

Det bara tävlas och leks hela tiden.

"Bästa bonden"
"Sveriges mästerkock"
"Hotellit kuntoon"
"Halv åtta hos mig"
"Top model"
"Renovera din hundkoja"
" Finlands flinkaste flanör"
"Sveriges snyggaste svarvare"
"Äitien sota"
"Dummaste grannen"

Ok, några av dem hittade jag på själv, men egentligen skulle de alla kunna vara sanna.
Och det hjälper inte att ha olika köpkanaler för det är lika illa nästan överallt.

Filmer kan man inte se från alla kanaler heller eftersom man får nippror av all reklam.
Tittar man från SVT4 t.ex så tar det typ tre timmar att se en film som egentligen är 1½ timme lång.

Jag börjar mer och mer uppskatta off-knappen på TV:n.
Egentligen borde man slänga ut hela apparaten.

Sådärja.
Nu fick jag avreagera mig.
Nu är allt frid och fröjd i stugan igen.

Och för att göra dt här ens en aning roligare sätter jag in en bild på nånting som inte har någon som helst anknytning till texten.


4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Dumburken lever upp till sitt namn. Vad har hänt med alla intressanta TV-serier som inte bara går ut på att man sätter tio kändisar eller tio kockar i ett rum? Jag inbillar mig att det var bättre förr.

    SvaraRadera
  2. Det var absolut bättre förr! T.o.m serierna känns lika allihopa numera. Nån enstaka gång kan det dyka upp nån "pärla" men för det mesta verkar allt lika. Tack för din kommentar! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Lilli!
    Kul att se att du bloggar. Jag läste med nöje ”förr i väädä” när du skrev om dig och Gossen. Det var tider det! :)
    Beträffande inlägget så har du tyvärr helt rätt. Matprogram, intriger och tävlingar. Och åter tävlingar. Det är dagens TV. Skit!

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Kul att du hittade hit! Jo förr i vääde på bloggen.fi gick det vilt till, numera är livet lite lugnare. Och tur 'är väl det! Det är trist att TV-utbudet blivit som det blivit. Det är de färdiga formatens förlovade land. Säkert billigast så. Och som vi vet så går ju billigt och bra sällan hand i hand.

    SvaraRadera