torsdag 12 februari 2015

Flera framsteg.

Idag tog vi ännu ett steg framåt i färden mot en vuxen Edgar.
Han var till labbet på blodprov (det ska göras varje år inför hans årskontroll på barnpolikliniken), och det gick superbra!
Jag hade bokat tid, för att sitta och vänta när man är lite nervös är ju ingen höjdare.
Så vi traskade fram till anmälningsluckan och Edgar visade lappen han fått från barnpoli.
Så fick han sina små "blodprovslappar" och så var det dags att gå in till sköterskan som skulle ta provet.
"Mamma du stannar här, jag går in själv", sa han.
Så då gjorde han det och jag stod utanför och väntade.
Tre minuter senare kom han ut och visade stolt upp plåstret i armvecket.

Och det bästa med hela alltihopa var ju att han hade en matlåda i väskan med sitt morgonmål.
Det fick han sen äta i matsalen i skolan.
Så nu vet han det också, inget att äta före blodprovet!

Så jag kan bara konstatera det igen.
Min pojke håller på att bli stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar