lördag 14 februari 2015

Skön vändag

Vilken skön dag det har varit!
Jag steg upp i god tid, men inte för tidigt.
Jag skulle ju iväg till Mystic Magasinet!
Det är min favoritbutik här i Jeppis och det är så synd att de nu packar ihop och flyttar till Vasa.
Jakobstad är ingen lätt stad att ha affär i så jag förstår nog deras beslut.

Nå, hursomhelst så packade jag en gammal kappsäck full med färg och penslar och for iväg.
Jag satte min ner där i en soffa och började skissa en uggletavla.
Två nyfikna småtjejer höll mig sällskap ett tag och vi funderade lite över ugglorna medan jag skissade.

Sen satt jag där då och målade i tre timmar.
Pratade lite med folk emellanåt och hade det riktigt mysigt.
Tavlan hann inte bli riktigt klar, men en god bit på väg kom jag.

När jag satt där idag kom tanken på en av mina drömmar för mig igen.
En dröm om vad jag skulle vilja göra nån gång.
Jag skulle vilja ha en pytteliten affär där jag skulle sälja konst och roliga gamla prylar. Inte riktigt antikviteter, det har jag inte tillräckligt med  kunskap för.
Men sköna retrogrejor till ett rimligt pris.
Så skulle jag samtidigt kunna sitta där och måla.
Jag skulle också ha en vägg som olika konstnärer kunde hyra in sig på för typ en månad i taget.

En vacker dag ska jag göra det där.
Kanske när jag blir pensionerad från mitt vanliga jobb.
Lite som en hobby.

Kanske det aldrig blir av, men det är roligt att drömma.

Nu har jag precis vaknat efter att ha haft en skön tupplur med kära maken.
Och än har vi resten av kvällen kvar!

Life is good!

Dagens bild är en av mina uggletavlor.
Har snöat in på att måla ugglor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar